Sider

28 februar 2011

Karklude til mors køkken

Min mor har det fineste landkøkken, så jeg kunne ikke dy mig for at strikke nogle fine karklude til hende der lige ville passe ind i hendes farver og stil.


Den første blev lavendel farvet. jeg har stikket den på pind 3, i lidt større perlemønster.
Den anden i lyserød i ren ret også på pind 3. Jeg har dog indlagt et lille mønster i begge karklude, så der er lidt spil.


Opskriften på det lidt større/forlænget perlestrik kommer her:
Slå 64 masker op på pind 3 og strik frem og tilbage i perlestrik til du har den ønsket længde.
1.p *1 r, 1 vr*, gentag * * pinden ud.
2.p: strik *r over r og vr over vr*, gentag * *pinden ud.
3.p *1 vr, 1 r*, gentag * * pinden ud.
4.p *vr over vr og r over r*, gentag * * pinden ud.
Gentag disse 4 p.gennem hele arbejdet.


Jeg har valgt at hækle en lille kant rundt om, det giver en god afslutning på det hele og så kan man jo lege lidt med farverne :o).



Ingen kommentarer:

Send en kommentar