Sider

05 maj 2011

Strikkeklub

Jeg nyder at mødes med de andre søde damer nede i stikkeklubben, lige meget hvordan min dag har været, kommer jeg altid glad hjem der fra. Snakken går, vi griner, vi deler erfaringer og nye projekter ser dagens lys.

Jeg var lidt skeptisk den første gang jeg tog der ned, men jeg havde lyst til at prøve det af, lyst til at lære noget nyt og møde nye mennesker. Da første gang var "overstået" tog jeg mig selv i at gå hjem med et kæmpe smil over mine læber, jeg var fyldt med ny energi og have mod på at komme igen. Nu glæder jeg mig til det bliver Tirsdag for så skal jeg ned og hygge igen, fyldes med ny energi og blive inspireret.

Jeg har fundet mit pusterum, noget der er mit alene, noget jeg brænder for, noget som igen kan tage fra mig, nemlig mine strikkepinde og hæklenålen. Med det i hånden, kan jeg slå hoved fra lade tankerne flyde, sunde mig oven på en lang dag og bare nyde en stille stund hvor det kun er mig og garnet der sammen beslutter hvad der skal trylles frem denne gang, trylleri i farver og form, hvor alt er muligt og det kun er mig selv der sætter grænser. 
For mig er det så vigtigt at have noget hvor jeg bestemmer, hvor ingen andre har noget at sige. Verden en fyldt med regler, normer og retningsliner du skal følge, rammer og kasser du skal passe ind i, men havd hvis man ikke passer ind?, må verden så gerne træde på dig, må andre mennesker bestemme over dig og fortælle dig hvad der er rigtigt eller forkert? altså set ud fra deres øjne.
Hvis sandhed er den rigtige og hvad er i grunden sandhed?. Har vi ikke alle lov til at leve vores liv som vi vil, kender vi ikke bedst os selv og ved hvad der er godt for os?.
Jeg vil ikke binde mig i janteloven, jeg vil have lov til at vær den jeg er, gøre det jeg har lyst til og selv mærke efter om det føles godt, mærke efter hvad der gør mig glad.

Jeg vil være herre over mit eget liv :o)



2 kommentarer:

  1. Sådan smukke! Så er det sagt (til de voksne)!

    Dejligt, at du har fået dig et pusterum! Og turde at gå derned! ..
    Rønne Bibliotek har en strikkeaften hver 3. tirsdag, og jeg har den helt store lyst til at gå derned. Det ligge 10 min fra mig... Men jeg har endnu ikke haft modet til at møde op. For hvad nu hvis jeg er den eneste?? Det er ikke så udbredt på Bornholm, at man bare møder op.. Gid jeg ender op med at turde gøre det en dag!

    Jeg ved, at du har brug for at lade tanker være tanker, og hvis dine mange tanker kan blive ved og ved med at skabe fine ting fra hænderne, så er det det der skal til!

    Godt gået søde <3

    Knus

    SvarSlet
  2. Hop på vognen søde, det er fantastisk og lad bornholmer være dem de er :0) strikke damer er jo nu, og vil altid være rare, smilende og varme mennesker og de vil helt klart tage godt imod dig, for DU er jo FANTASTISK.

    Knus

    SvarSlet